Fysiotherapie in Den Bosch

Lichamelijke klachten

Wanneer u last heeft van lichamelijke klachten die uw bewegingsmogelijkheden beperken is het verstandig om naar de fysiotherapeut te gaan. De fysiotherapeut is de expert in houding en beweging. Hij helpt u bij het voorkomen, verhelpen of verminderen van uw lichamelijke klachten.

Persoonlijk behandelplan

Als de oorzaak van uw klacht is vastgesteld, stelt de fysiotherapeut een behandelplan op om u zo goed mogelijk te laten herstellen. Daarbij kijkt de fysiotherapeut goed naar uw persoonlijke wensen, uw lichamelijke situatie en uw mogelijkheden. Iedere behandeling is erop gericht om u zo snel mogelijk van de pijn af te helpen, zo optimaal mogelijk te laten bewegen en uw mobiliteit te verbeteren. Behandelingen bestaan onder andere uit adviezen, oefeningen, mobilisaties en massages.

Wilt u een oplossing voor uw lichamelijke klachten zoals pijnlijke spieren en pezen? Neem contact op met ons en ga direct aan de slag met uw herstel.

Heeft u meer last van pijnlijke gewrichten of zenuwen? Kijk dan bij manuele therapie. Ook voor schouderklachten bent u bij Fysiotherapie Smits aan het juiste adres.

Fysiotherapie Den Bosch, Hoofdklachten, rugpijn bestrijding, fysiotherapie Rompert, Fysiotherapie Het Wielsem, Hambaken fysio, Fysio Den Bosch, Nekpijn

Verschillende soorten klachten

Sportblessures

Iedereen die sport kan weleens last krijgen van een blessure. Veel voorkomende sportblessures zijn een runners knee, scheenbeen ontsteking (shin splint), verzwikte enkel, pijnlijke achillespees, golfarm, tennisarm, polsklachten, letsel aan de achterste of voorste kruisband, meniscus, patella (knieschijf) of een kneuzing van bijvoorbeeld de ribben. Om gewrichten en spieren te ondersteunen, gebruiken veel sporters tape. Een bekende soort is kinesiotape (curetape), die tegenwoordig ook veel door bekende sporters wordt gebruikt. De tape geeft goede ondersteuning, maar kan blessures niet geheel voorkomen.

Heeft u last van een sportblessure en wilt u deze behandelen en in de toekomst voorkomen? Maak online een afspraak met de fysiotherapeut of neem voor meer informatie contact op.

Chronische aandoeningen

Chronische ziekten of afwijkingen in het lichaam zijn vaak niet te verhelpen, maar u kunt er wel voor zorgen dat u er minder tot geen last van ervaart. Door bepaalde oefeningen en technieken op het lichaam toe te passen, kunt u minder pijn ervaren bij aandoeningen zoals Scheuermann, Scoliose, Bechterew, reuma, heup dysplasie, Perthes en het syndroom van Tietze. Dergelijke afwijkingen kunnen slijtage (arthrose), ontstekingen in gewrichten (artritis) en overcompensatie van spieren veroorzaken wanneer u niet de juiste houding aanneemt of niet de juiste spiergroepen versterkt.

Met specifieke mobilisaties, oefeningen en houdingsadviezen leert u zo goed mogelijk met uw chronische aandoening om te gaan. Plan online een afspraak in met de fysiotherapeut of neem contact op.

Fysiotherapie Den Bosch, Fysiotherapeut uit Den Bosch

Overbelasting en spanningen

Spit, kramp, ischias en een hernia kunt u krijgen ten gevolge van overbelasting door bijvoorbeeld het tillen van zware objecten of overmatige spanningen in uw lichaam. Migraine, duizeligheid, vertigo en hyperventilatie kunnen veroorzaakt worden door onder andere spanning (stress). Voorkomen is altijd beter dan genezen, dus heeft u behoefte aan advies hoe u deze klachten kunt voorkomen? Neem contact op met Fysiotherapie Smits. Heeft u momenteel last van krampen, acute spit, een hernia, duizeligheid of hyperventilatie? Plan meteen online een afspraak in en voorkom verergering van de klachten.

Slechte houding

Tegenwoordig zitten veel mensen een paar uur per dag of langer achter een computer. Een juiste zit- en werkhouding is essentieel om zowel hoofdpijn (spanningshoofdpijn), rugklachten als KANS (Klachten aan Arm, Nek en Schouder) te voorkomen zoals een muisarm, RSI, Trigger Finger en carpaal tunnel syndroom. Ook staande beroepen of bezigheden kunnen voor ongemakken zorgen. Langdurig staan of lopen kan leiden tot knieblessures zoals overbelasting van kniebanden, lage rugpijn, (bekken) instabiliteit, heupslijtage en SI-gewricht pijn (Sacro-Iliacale strain). Voor advies op maat en pijn verlichtende behandelingen maakt u direct online een afspraak met de fysiotherapeut.

Revalidatie

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Helaas overkomt het ons allemaal weleens. Na een ongeluk kunt u last hebben van botbreuken zoals een gebroken arm of gebroken ribben, maar ook een whiplash of ribblokkade. Bij ernstige fracturen of andere oorzaken is een operatie noodzakelijk. Vaak moet u na de operatie opnieuw uw spieren leren aanspannen en revalideren. Fysiotherapie Smits helpt u bij het herstel na uw ongeluk of operatie. Plan online een afspraak in of vraag meer informatie door contact op te nemen.

Manuele Therapie Den Bosch, Fysiotherapeut uit Den Bosch, revalidatie, overbelasting en pijn,